Low fidelity и High fidelity прототипи

Запознайте се с положителните и отрицателните им страни...

30.06.2014

В предна статия ви запознахме с това, какво е User experience и разликата му с Interaction design. Също така ви обещахме да ви кажем малко повече и за  двата вида прототипи: Low fidelity и High fidelity.

Днес ви представяме двата вида прототипи: Low fidelity и High fidelity и най-важното, което трябва да знаете за тях:

Low fidelity – ниска степен на детайл. Обикновено са прототипи нарисувани на хартия. Изясняване на идеята по много бърз начин.

Положителни страни:

+ Създават се бързо;

+ Улесняват комуникирането на идеята с екипа;

+ Всеки може да ги прави;

+ Могат да се тестват;

Отрицателни страни:

– Не са интерактивни, но за началната фаза не е голям проблем;

– Нямат детайл и дълбочина;

Има и програми, които ви позволяват да рисувате на компютъра си, а не на хартия. Balsamiq е от известните, точно за тази цел.

Low fidelity и High fidelity прототипи

Low fidelity прототип

High fidelity (висока степен на детайл) – отнемат повече време за правене.

Положителни страни:

+ Създават се относително лесно;

+ Само обяснителни са (не е задължително да се описват);

+ Симулират взаимодействие;

+ Перфектни за тестване с потребители;

Отрицателни страни:

– Отнемат повече време;

– Понякога се налага да се описват;

Програма, която може да ви предложим за правене на интерактивни прототипи:  Axure RP Pro.

Low fidelity и High fidelity прототипи

High fidelity прототип

Най-важното в тази работа е никога да не забравяме, че ние проектираме за хората. Винаги трябва да се поставяме на мястото на клиента и да се опитваме да мислим, като него. Така ще имаме най-големи резултати. Трябва да се стремим да правим нещата толкова прости и толкова лесни, че хората да не ги забелязват. Когато потребителите забелязват нещата, които правим твърде много, значи нещо не е наред.

Целта не е да измислим нещо невероятно и супер нестандартно, трябва да се стремим да създадем нещо, което е познато за хората. Нещо просто. Простите неща работят най-добре и са използвани най-много.

Интеракшън дизайнерите създават решения. Те работят, за да решат проблемите на хората и да дадат едно добро изживяване с дадената услуга/продукт.

Съвети

● Споделяйте идеите си;

● Скицирайте и правете прототипи;

● Тествайте;

● Опознавайте потребителите и взаимодействате с  тях;

● Следете какво правят другите;

● Четете и се усъвършенствайте;

● Аргументирайте се;

● Спорете;

● Приемайте критика;

Хипотеза в UX Design

Кратко ръководство как се създава хипотеза в UX Design

Етикети:

За автора

Иван Караиванов

Привет приятели! Аз съм Иван, създател на списание VIP. Започнахме на майтап, а сега проектът е повече от сериозен. Всички от VIP семейството се стремим в едно, единствено нещо: да даваме най-добрите статии за бизнес съвети, маркетинг, IT съвети, лично развитие и психология. Да не забравяме, че не може и без да се забавляваме и сме Ви приготвили интригуващи и забавни статии в областите на модата, спорта, киното и музиката. Стремим се да накараме хората да прогресират и никога да не спират да се самоусъвършенстват. Това е ключовият фактор към успеха. Също така е важно да кажа, че всеки може да се включи в тази инициатива, стига да има желание към прогрес. Не забравяйте, че сте на един клик разстояние от самоусъвършенстването